Genellikle “normal çekirdek” veya “normal tüketim” olarak adlandırılan bu trend, azın çok olduğu fikrini teşvik ediyor ve insanları düşünceli harcama yapmaya teşvik ediyor. Bu da TikTok’un en çok eleştirilen yönlerinden biri olan materyalizm ve tüketiciliğe olan çekiciliğiyle çelişiyor.
TEMELLERE DÖNÜŞ: YIPRANMIŞ SPOR AYAKKABILAR VE AİLE YADİGARI MOBİLYALAR
Gereksiz eşyaların birikimini teşvik eden tüketim eğilimlerinin aksine #underconsumptioncore, gerekli olan asgari miktarda eşyaya sahip olmanın normalliğini vurgular ve hatırlatır.
Eski ve yıpranmış spor ayakkabılar, miras kalan mobilyalar, son damlasına kadar kullanılmış kozmetikler bu akımın en sık görülen sembollerinden birkaçıdır.
Bu platformda sürekli yeni ve lüksün reklamının yapılması sonucu eski ve gözle görülür şekilde yıpranmış ürünlerden utanmak yerine, artık insanlar bunları gururla sergiliyor, işlevselliğin yanı sıra dayanıklılığını ve pratikliğini de vurguluyor.
Artık bir nesnenin yıpranmış veya yıpranmış görünmesi önemli değil, onun değerini, nesnenin işlevini gerektiği gibi başarıyla yerine getirip getirmediği belirliyor.
HIZLI MODAYA TEPKİ
Bu bizi, hızlı modaya karşı çıkan ve sürdürülebilirliği teşvik eden, kaliteli, uzun ömürlü ve işlevsel ürünlerin satın alınmasını ve üretilmesini savunan bu akımın bir diğer önemli boyutuna getiriyor.
Hareket aynı zamanda insanların giderek nicelikten çok niteliğe yöneldiği daha geniş bir bilinçli tüketim eğiliminin de parçası. Bu eğilim, pek çok insanın zaten uyguladığı ve hatta özel bir yaşam biçimi olarak bile görmediği, aksine normal olarak gördüğü bir yaşam tarzını normalleştiriyor.